Історія та сучасність: мультимодальність та інтерактивність у музейному дискурсі (на матеріалі виставок британських музеїв з нагоди коронації 2023)
Анотація
У статті аналізуються мультимодальність та інтерактивність на візуальному матеріалі виставкових експозицій британських музеїв із нагоди коронації короля Чарльза III і королеви Камілли 6 травня 2023 року. Дослідження виконано в контексті двох популярних соціальних тенденцій – мультимодального аналізу дискурсу та музеєзнавства, зокрема в контексті взаємодії музеїв із відвідувачами й підвищення їхнього освітнього рівня. Спираючись на мультимодальний аналіз дискурсу, автор інтерпретує комбінації музеями семіотичних ресурсів, таких як візуальні, текстові, звукові, сенсорні та цифрові елементи, для залучення відвідувачів як в офлайн-, так і онлайн-просторі. Сучасні музеї постають як динамічні комунікативні сфери, які утворюють нові моделі дискурсу шляхом інтеграції інтерактивності, створення нових можливостей для освіти, тим самим змінюючи спосіб репрезентації та сприйняття культурної спадщини. Детальне дослідження п'яти ключових виставок (Coronation Robes в Епслі-хаус, Crown to Couture в Кенсінгтонському палаці, Royal Connections: Crowns and Coronets в Бленхеймському палаці, Coronation Display в Букінгемському палаці та виставки в Королівських стайнях) показує, як мультимодальні стратегії сприяють створенню сенсу, залученню відвідувачів та підвищенню їхнього рівня освіти. Використання цифрових засобів, соціальних медіаплатформ та інтерактивних дисплеїв покращує доступність та інклюзивність музейного дискурсу, демократизуючи взаємодію музеїв та відвідувачів. Стаття містить світлини автора (https://drive.google.com/
drive/folders/1oTXxklKfv53HBJzpXrLAqvtTC6ZQe_N3?usp=share_link), які наочно демонструють інтеграцію мультимодальних ресурсів у виставкові експозиції. Перспективи подальших досліджень вбачаються у поглибленому вивченні ролі мультимодальності, інтерактивності, стратегій, що трансформують взаємодію відвідувачів із культурною спадщиною, освітньої функції музеїв для залучення та навчання відвідувачів, особливо в контексті розвитку цифрових музейних практик.
Ключові слова: відвідувачі як співавтори дискурсу, інтерактивність, мультимодальність, музейний дискурс, музеологія, освіта, цифровізація.
Інформація про автора: Білюк Юлія Едуардівна – аспірантка; Навчально-науковий інститут філології; Київський національний університет імені Тараса Шевченка.
E-mail: juliabiliuk@gmail.com
Авторське право (c) 2024 Yuliia Biliuk

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Ця публікація ліцензована на умовах Creative Commons Attribution 4.0 International License.