Номінативні стратегії брендингу в бізнес-лінгвістичній інтерпретації
Анотація
У статті розглядаються номінативні стратегії брендингу в контексті динаміки лавандового бізнесу в Україні. Визначено, що номінативні стратегії брендингу в бізнес-лінгвістичному аналізі актуалізують поліваріантні критерії вибору власних назв: це загалом впливає на сприйняття бренду, його асоціативні зв'язки з відповідною діяльністю та можливість привернути увагу споживачів. Ідентифікується лінгвістична проєкція супроводу ефективного бізнесу, що виявляється в динамізації брендингу в репрезентативних і відповідних часу та простору культури сферах суспільного життя. Йдеться, зокрема, про забезпечення та реалізацію контактів із засобами масової інформації з метою присутності бренду на ринку та в медійному просторі, про вербалізацію атрактивної функції мови в макро- та мікроконтексті суспільної комунікації.
Досліджено роль та практичне значення власних назв, їх вплив на сприйняття локації або продукту споживачами, формування позитивного іміджу компанії в мовній свідомості реципієнтів. Сформульовано й аргументовано думку про те, що український лавандовий бізнес стрімко розвивається, а отже, в науці сформувалась відповідна лакуна фахового бізнес-лінгвістичного аналізу його номінативних стратегій.
Важливим питанням для лінгвіста є розуміння процесу вибору ефективної номінації, її смислове наповнення. Розглянуто різні типи номінації, номінативні моделі та їх практичне застосування в контексті вербалізації бізнесових стратегій. Зосереджено увагу на комунікативних стратегіях неймінгу, які використовуються для формування асоціативних зав'язків у процесі сприйняття реципієнтами інформації про бренд. Крім того, аналізуються тенденції щодо використання англомовних запозичень для створення сучасного та привабливого образу лавандових брендів. Стаття актуалізує значення номінації як ефективного інструменту для створення та розвитку впізнаваного бізнесу.
Ключові слова: номінація, комунікативні стратегії і тактики, брендинг, неймінг, бізнес-лінгвістика.
Інформація про автора: Збінська Анна Павлівна – аспірантка; Навчально-науковий інститут філології; Київський національний університет імені Тараса Шевченка.
Електронна адреса: annazbinska@ukr.net
ЛІТЕРАТУРА
- ДубовикН.А. Цифровий брендинг : інноваційні підходи в контексті трансформації українського ринку в умовах війни. Здобутки економіки: перспективи та інновації. 2024. №
- Дядик Т.В. Брендинг та інтернет-брендинг – найважливіші інструменти формування бренду підприємства. Економічний простір. 2020. Вип. 156. С. 124-128.
- Загнітко А.П. Сучасний лінгвістичний словник. Вінниця: ТВОРИ, 2020. 920 с.
- Закрижевська І., Нянько В., Поліщук Ю. Інноваційні стратегії цифрового брендингу в українському бізнесі : аналіз та рекомендації. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 60. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-31.
- Калач Г.М. Моделі оцінки бренду в умовах цифровізації бізнесу. Підприємництво і торгівля. 2020. №27. С. 26-30.
- Кіслов Д.В. Брендинг як вид державних маркетингових комунікацій. Інвестиції : практика та досвід. 2015. № 1. С. 136-140.
- Ларіна Я., Медведкова І. Брендинг як фактор забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Соціально‐економічні проблеми сучасного періоду України. 2018. № 1(123). С. 15-20.
- Лисенко І., Пономаренко А. Створення та розвиток е-commerce брендів в умовах цифровізації. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2023. №3 (35). С. 82-
- Нестеренко І.Я. Явища непрямої номінації в українській мові : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук ; Київ. нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. Київ, 1997. 17 с.
- Оґілві Д. Про рекламу ; пер. з англ. Д. Шостака. Харків : КСД, 2023. 240 с.
- Пахуча Е.В., Чміль Г.Л., Олініченко К.С. Маркетингові технології просування органічної продукції в умовах цифровізації. Економіка і регіон. 2022. № 3(86). С. 72-79.
- Поліщук Т.В. Перспективні напрямки розробки успішних брендів в Україні. Актуальні проблеми економіки. №7(97). С. 129-137.
- СелівановаО.О. Сучасна лінгвістика : термінологічна енциклопедія. Полтава : Довкілля, 2006. 706 с.
- Танасійчук А.М. Розробка комунікацій бренду в цифровому середовищі. Трансформаційна економіка. 2023. №3(03). С.45-49.
- Танасійчук А.М., Сіренко С.О., Пневський В.В. Формування стратегії просування бренду засобами цифрового маркетингу. Східна Європа : економіка, бізнес та управління. 2020. №1(24). С. 161-167.
- Тепла О.М. Лінгвістична концепція творення комерційної номінації. Вісник Дніпротетровського університеу імені Альфреда Нобеля. Серія "Філологічні науки". №1(3). С. 192-195.
- Тєлєтов О.С., Тєлєтова С.Г. Основні тенденції у неймінгу сучасних брендів. Marketing of innovations. Innovations in marketing. Bielsko-Biala : WSEH, 2020. С. 24-27.
- Файвішенко Д.С., Мельніченко О.І., Яцюк Д.В. Трансформація концепції брендингу як результат розвитку цифрового маркетингу. Ukrainian Journal of Applied Economics and Technology. 2022. № 7(2). C. 91-98.
- Штовба О.В. Товарний брендинг підприємств та шляхи забезпечення його ефективності : дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Вінницький національний технічний ун-т. Вінниця, 2006. 182 с.
- Янковець Т., Медведєва К. Цифровий брендинг підприємства у комплексі маркетингових комунікацій. Вісник Київського національного торговельно‐економічного університету. 2022. № 144(4). С. 72-83.
- Branding. URL: https://dictionary.cambridge.org/ uk/dictionary/english/branding (дата звернення : 08.12.2024).
- Levin L. The Art of Naming : Linguistic and Marketing Perspectives. Cambridge : Cambridge University Press, 2021.
- Smith T. Branding Strategies and Consumer Perception. New York : Routledge, 2020.
Авторське право (c) 2024 Anna Zbinska

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Ця публікація ліцензована на умовах Creative Commons Attribution 4.0 International License.